Fundació Intermedia organitza un speed dating amb Makro i facilita cinc insercions laborals

La xerrada en la qual les tècniques de RH de Makro van presentar l’empresa i les seves necessitats de personal.

La Fundació Intermedia, entitat del Grup Incorpora Barcelona, ha organitzat un speed dating amb l’empresa Makro per facilitar la inserció laboral de persones que busquen feina, algunes d’elles procedents de diferents col·lectius vulnerables.

La celebració d’aquesta jornada ha tingut lloc a la sala d’actes del Consorci de Badalona Sud, i s’ha dividit en dues parts. Una, on l’empresa s’ha donat a conèixer, i una altra, on s’ha realitzat un speed dating empresarial per posar en contacte a la companyia amb els possibles candidats procedents del programa Incorpora. Una manera propera, pràctica i àgil per unir les necessitats dels demandants de feina i les empreses que busquen cobrir vacants.

Coneixent Makro, una empresa amb compromís social

En el primer bloc d’aquesta jornada, la cadena de botigues va presentar la seva empresa, que actualment opera per al sector de l’hostaleria, les botigues d’autoservei i venda a l’engròs, tant a escala catalana com nacional i internacional. A més, la companyia va aprofitar per parlar sobre la seva filosofia, en la qual juguen un paper rellevant les polítiques de responsabilitat social corporativa que aplica cada dia, també en els seus processos de selecció i el tracte amb els seus empleats.

En aquest aspecte, les tècniques de RH de les botigues de Makro de Badalona, Zona Franca i Barberà del Vallès que han conduit aquest bloc han volgut transmetre als assistents les competències professionals que es busquen per treballar a l’empresa. Algunes de les capacitats que han destacat són el compromís, la responsabilitat, o l'actitud proactiva de la persona que formaria part de l’equip de treball.

Una de les tècniques de selecció de Makro durant una entrevista a un dels usuaris del programa Incorpora.

Makro, en aquesta jornada enfocada a potenciar la seva imatge com a empresa amb compromís social, ha explicat als usuaris del programa Incorpora que els perfils professionals que l’empresa busca principalment són caixers, reposadors, venedors, gestors comercials amb el carnet de conduir, o personal de carnisseria i peixateria, entre altres.

El primer pas cap a la inserció laboral: les entrevistes ràpides amb Makro

El segon bloc d’aquesta jornada s’ha centrat en l’speed dating entre Makro i els demandants de feina, i ha estat dinamitzat per la Fundació Intermedia de Badalona. D’aquesta forma, cadascuna d’aquestes entrevistes ràpides ha durat entre cinc i vuit minuts, i ha tingut com a objectiu que les tècniques de selecció de l’empresa poguessin tenir una primera presa de contacte amb cadascun dels candidats en vistes d’aconseguir la inserció laboral en alguna de les tres botigues.

Aquesta forma de selecció ha facilitat als participants, alguns d’ells persones en risc d'exclusió social, una via directa per tenir una entrevista amb l’empresa i presentar la seva candidatura, per a la qual cosa ja els havia preparat el programa Incorpora en el seu itinerari d’inserció sociolaboral.

Aquesta experiència no només ha suposat una oportunitat per als demandants de feina, que han tingut la possibilitat de practicar per a futures entrevistes de feina, sinó que també ha estat una font de possibles candidats motivats i preparats per a Makro.

Tant els usuaris Incorpora com l’empresa han quedat molt satisfets amb aquesta trobada. A més, la companyia ha pogut crear una borsa de personal per a les tres botigues; d'aquesta manera, quan sorgeixin necessitats de contractació, es tindran en compte tots els candidats inscrits.

Les cinc primeres insercions laborals

Poc temps després d'aquesta jornada, Makro va informar l’entitat Incorpora que molts dels entrevistats passaven a la segona entrevista i que, per tant, s’apropaven cada vegada més al seu objectiu laboral. Ara per ara, i a l'espera que es produeixin més en un futur pròxim, ja s’han facilitat cinc insercions laborals.

Aquesta mena d’iniciatives que busquen apropar les necessitats i mancances de feina d’empreses i persones és només un dels recursos que impulsa el projecte laboral de la Fundació ”la Caixa” per aconseguir una societat més justa i igualitària, on tots tinguem una oportunitat. Altres línies d’acció se centren en la formació, l'autoocupació o l'actualització constant dels seus professionals en matèria d’inserció sociolaboral, entre altres.